Tokyo enzo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Danny en Denise - WaarBenJij.nu Tokyo enzo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Danny en Denise - WaarBenJij.nu

Tokyo enzo

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Danny en Denise

03 November 2016 | Japan, Tokio

Onder het genot van een kop thee, een stukje chocolade en in m'n kimono met Japanse slippertjes schrijf ik onze eerste avonturen op. Het is nu dinsdagavond 8u en we hebben sinds maandagochtend 6u niet echt meer geslapen. Moe zijn we zeker maar door alle indrukken toch erg wakker(achtig). Ik beleef op dit moment alles in een waas.
De reis begon maandag vroeg richting Schiphol en na files en vertraging naar Londen toe zijn we rond een uur of 11u op dinsdagochtend geland in Tokyo. Eerst kaartjes kopen voor de Narita Express, de trein die ons van het vliegveld naar de wijk Shinjuku brengt waar wij de komende nachten slapen. We keken echt uit naar het reizen met de trein in Japan. Namelijk 99% van de treinen rijden op tijd. Dat willen we meemaken! Al met al wij in de trein, en ja hoor... We hebben vertraging! Voelt dus bijna als thuis. Na een korte zoektocht door de wijk bij ons hotel aangekomen. Een net klein kamertje met een persoonlijke boodschap en een origami zwaan voor onze huwelijksreis :) ook het uitzicht is leuk vanaf de 13e etage. Na een warme douche en een uurtje of 2 rusten zijn we onze wijk gaan verkennen. Shinjuku is een uitgaanswijk met veel neonlichten en goktenten waar je panchiko kan spelen. Panchiko is een spel op een automaat met balletjes. Verder geen idee hoe 't werkt. Na de wandeling door de wijk heerlijke sushi gaan eten. Onze eerste ervaring met eten in Japan. We komen binnen en ze roepen allemaal hard' Welkom' in het Japans. Best gek als je dat niet verwacht. We mochten aan de bar zitten waar we direct bij de sushichef de sushi konden bestellen. Het was echt heerlijke sushi. Na het eten lekker naar bed want na meer dan 28 uur niet slapen waren we best moe.

Woensdag
Na snachts een uurtje wakker gelegen te hebben zijn we toch weer in slaap gevallen en plotseling was het al half 1 smiddags. Dus snel ons bed uit en de stad in met de metro. De ervaring met de metro alleen al is al bijzonder. Iedereen staat netjes te wachten in een aangegeven rijtje tot de deuren opengaan. We zijn met de metro naar het imperial palace met tuinen gegaan. Helaas hebben we daar alleen in de tuinen rondgedwaald maar geen ingang gezien. Alle poorten waren gesloten en zelfs via de oostelijke tuinen geen ingang gevonden. We wilden niet teveel tijd verspillen aan zoeken dus na een uurtje ronddwalen toch maar onze route vervolgd richting het Tokyo national museum. Daar hebben we lekker rond gebanjerd. Vooral de Japanse zwaarden waren voor ons interessant. Met een omweg naar het metrostation zijn we ook nog langs een tempel gegaan. Deze was gesloten maar vanaf de buitenkant leuke foto's kunnen schieten. Op elke hoek van de straat zijn trouwens vendingmachines te vinden. Elke machine heeft z'n eigen producten. Een met ijsjes, de ander met drinken en zelfs een sigarettenautomaat op straat. Met de metro zijn we naar Akihabara gegaan. Dit is DE elektronica en manga/anime wijk van Tokyo. Allemaal winkels vol met spullen die te maken hebben met manga. Een wijk dat voelt als een snoepwinkel voor Danny dus. We hebben daar lekker rondgewandeld en diverse winkels doorgespit. Helaas heeft Danny nog geen spulletjes gekocht. Ik heb wel een Yoshi knuffel en een Uno spel van Mario gekocht. Na het rondwandelen hadden we erge trek gekregen en zijn we op zoek gegaan naar een tentje om te eten. Uiteindelijk een heel leuk zaakje gevonden waar je je ramen (noodlesoep) bestelt en betaalt bij een automaat en het bonnetje aan de koks geeft. De ramen was heerlijk. Natuurlijk weer met stokjes gegeten en de soep uit een lepel geslurpt. Op de terugweg zijn we nog langs een katten café gelopen maar vooral ik vond het vreemdgaan als ik andere katten ging aaien terwijl die van ons alleen thuis zijn. Het is nu half 11 savonds en we zijn weer terug op de kamer om de plannen voor morgen te bekijken. Ook kwamen we erachter dat het imperial palace helemaal niet toegankelijk is. Alleen op speciale dagen. Wat een bak!

Donderdag
Het is vandaag donderdag en dus onze laatste dag in Tokyo voordat we met de auto het land verder gaan verkennen. We hadden een druk programma en hebben dus ook veel gezien. De hele dag van hot naar her gereisd met de metro. Ideaal! We zijn begonnen bij Tokyo Metropolitan Government Office waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. We wisten dat Tokyo groot was, maar zo groot niet!! Alleen maar gebouwen tot ver in de verte. Na het uitzicht zijn we naar station Shibuya gegaan. Daar is het drukste kruispunt met zebrapaden van Tokyo en ook het beeld van Hachiko. Een beeld van een hond die na het overlijden van z'n baasje nog steeds elke dag op het station aan het wachten was. Het was er druk en iedereen wilde een foto van hem. Natuurlijk hebben wij ook een foto gemaakt. Daarna door naar de Senso-ji tempel gegaan waar het krioelde van de toeristen. In Tokyo is het op zich wel druk maar er zijn weinig toeristen. Waarschijnlijk omdat ze allemaal bij de Senso-ji tempel zijn... Wat commercieel zeg en dus voor mij wel een tegenvaller. Gelukkig gaan we in deze reis nog vele tempels bezichtigen. Daar zitten vast rustigere tussen :-) Vanuit de tempel zijn we naar Ameyoko markt gegaan. Smalle straatjes vol met winkels en mensen waar je vanalles kunt kopen en eten. Heel erg leuk maar wel erg druk. Daarna door naar Nakano Broadway, een winkelcentrum met veel kleine en verschillende winkeltjes. Natuurlijk zijn we er voor de anime naar toe gegaan. Dat was dus winkeltje in, winkeltje uit. Gelukkig heeft Danny er wel wat leuke dingen gescoord. Omdat Danny toch nog meer wilde zijn we nog een keer naar de wijk Akihabara gegaan waar we ook winkel in, winkel uit zijn gegaan. Moe maar voldaan zijn we via een Koreaans restaurant waar je je eigen vleesjes barbecued naar het hotel gegaan om de planning voor morgen te bepalen.
Tot snel!

• 03 November 2016 - 17:36

Oma Van Der Linden:

lieve denenise en danny
    wat een mooi verslag ook leuke foto
    hier alles goed veel plezier
    hartelijke groeten oma en monique

• 03 November 2016 - 21:28

Astrid:

Hoi Denise en Danny,

Wat een leuk verslag van de eerste dagen in Japan.
    Veel plezier op jullie doorreis.
    Tot het volgende verslagje. :-)

Groetjes Astrid

• 05 November 2016 - 12:11

Stefanie:

Eindelijk tijd gevonden om te lezen! Wat een leuk verslag! Klinkt als een goede start van jullie vakantie! Hopelijk met iets meer slaap