Nikko, Narita en de terugreis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Danny en Denise - WaarBenJij.nu Nikko, Narita en de terugreis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Danny en Denise - WaarBenJij.nu

Nikko, Narita en de terugreis

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Danny en Denise

26 November 2016 | Nederland, Dordrecht

Met nog de laatste verschijnselen van een jetlag post ik onze laatste verslagen van onze reis. Want waarom ben je anders zaterdagochtend om 6u al wakker?!

Maandag
Vanochtend weer begonnen met een goed Japans ontbijt. Onze gastvrouw en -heer maken er elke ochtend een feestje van. Zoveel verschillende gerechtjes dat we het niet op krijgen.
Vol goede moed zijn we richting het bekendste gebied van Nikko, de tempels gewandeld. Het weer is wel anders dan gisteren. Kil en guur. Lage bewolking en af en toe miezerig. Na een half uurtje aangekomen bij de tempels. Een aantal tempels met terrein bezocht. Beetje hetzelfde als overal maar toch ook anders. De omgeving is in ieder geval niet te vergelijken met bijvoorbeeld Kyoto. Deze tempels liggen allemaal dicht bij elkaar en zijn apart te bezoeken. Helaas moet je voor de meeste wel entreegeld betalen maar eenmaal binnen was het zeker de moeite waard. Ook hebben we een tip opgevolgd van onze gastvrouw. Een tempel waar het rustiger was. Dat betekent dus een half uur tot een uur klimmend de berg op... Tijdens de klim ook nog een verkeerde afslag genomen dus met een mega omweg en doodsangsten uitgestaan door de gladde en slecht begaanbare paden hoog in de bergen eindelijk aangekomen bij de rustige tempel. Het was er waarschijnlijk rustig omdat de tempel ook niet zo heel bijzonder was. Wel mooi maar gewoon een tempel. En na vele tempels gezien te hebben zijn we erachter gekomen dat we helaas tempelmoe geworden zijn. Dat komt op zich goed uit want we gaan woensdag al naar huis. De terugweg van de tempel naar de rest van het complex was iets makkelijker en binnen een kwartier waren we weer bij de andere tempels... Beetje jammer dat we dit niet eerder wisten. Maar ja we hebben onze beweging van vandaag we ook weer gehad. Hahahaha. Via de hoofdstraat van Nikko weer richting de minshuku gewandeld. Ondertussen waren we al aardig afgekoeld en werd het weer er ook niet beter op. Dus bij aankomst bij de minshuku heerlijk warm gedouched en zo konden we fris uit eten. We hadden het al helemaal uitgestippeld. Lekker eten bij het steakhouse. Komen we bij het steakhouse aan, is ie gesloten... Hebben wij weer. Dus maar bij de buren ramen (noedels) gaan eten. Ook wel lekker hoor. Nu op de kamer de laaste route van onze huwelijksreis bekijken en dan morgenochtend naar Narita, een stadje vlakbij het vliegveld. We kijken al uit naar onze bank en ons bed want na 3 weken op de grond slapen en eten weten wij wel waarom de oudere Japanners zo krom lopen.

Dinsdag
Vanochtend vroeg wakker geschrokken van een aardbeving. Het is een raar gevoel. Het hele huis is aan het schudden en je kan er niks aan doen. Alleen afwachten tot het voorbij is en hopen dat het meevalt. Omdat de rest van de gasten en de eigenaars niet reageerden op de beving zijn wij uiteindelijk ook weer gaan slapen. Ik heb toch nog wel even opgezocht wat 't precies was. Zoals we in 't nieuws konden lezen was er kans op tsunami gevaar. Voor ons was er gelukkig geen gevaar. We waren niet bij Fukushima in de buurt en zaten hoog en droog in de bergen. Een hele geruststelling dus!
Na weer een heerlijk ontbijt hebben we afscheid genomen van de eigenaars en zijn we de auto in gestapt om naar onze echte laatste bestemming van Japan te gaan, Narita. Een dorpje vlakbij het vliegveld waar we morgenochtend vandaan weer naar Nederland vliegen.
De rit duurde een uur of 4, dus een groot gedeelte van de dag in de auto gezeten. En toch na 3 weken ons nog kunnen verbazen over Japan. De wegafzetbordjes (als dat een woord is) zijn hier geen saaie pionnen maar bordjes met beertjes, eendjes, pinguïns, hello Kitty en nog veel meer diertjes. Een vrolijke boel dus en zo erg Japans! Heerlijk! In het hotel aangekomen bekeken wat we konden doen. Het was ondertussen al rond half 4 en Narita 'sluit' al om 4 uur. Dus de tempel bezoeken zat er niet meer in. Wel zijn we heerlijk uit eten geweest. Voor de laatste keer sushi gaan eten. Och wat was het heerlijk! Wel anders dan we tot nu toe hebben gehad. Grote stukken vis en een beetje rijst. Maar we hebben genoten! Daarna de koffers gepakt en op tijd gaan slapen.

Woensdag
Vanochtend met toch wel wat zenuwen voor de lange reisdag snel gaan ontbijten. Na het ontbijt de auto ingeleverd bij het verhuurbedrijf. Daarna zijn we netjes bij de terminal afgezet en kon de terugreis echt beginnen. We hebben een goede reis gehad, weinig tot geen turbulentie. Gewoon rustig. Ook de overstap in Londen ging voorspoedig en zo waren we rond 22u weer echt thuis. De poezen zijn onze schaduw geworden en zijn super blij dat we weer thuis zijn. Wij vinden het ook weer fijn om thuis te zijn en hebben een prachtige huwelijksreis gehad waar we met een goed gevoel op kunnen terugkijken. Japan is een geweldig land en wie weet komen we er nog eens terug.

• 26 November 2016 - 10:54

Joke Hoogeveen:

Genoten van de reisverslagen! Wat een mooie huwelijksreis. Ik kijk al uit naar de foto's. Tot snel Denise, we hebben je gemist hoor xxx