The last part - Reisverslag uit Linlithgow, Verenigd Koninkrijk van Danny en Denise - WaarBenJij.nu The last part - Reisverslag uit Linlithgow, Verenigd Koninkrijk van Danny en Denise - WaarBenJij.nu

The last part

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Danny en Denise

10 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Linlithgow

Daar zijn we weer! Hierbij ons laatste verslag van de afgelopen dagen. Lief Schotland het was leuk je te leren kennen en wellicht tot ziens!

Dag 11 maandag 7 augustus
We hebben vandaag een lange reisdag. Doordat we niet met de ferry kunnen overvaren rijden we een uur om om alsnog bij ons volgende hotel te komen. De route door Skye hebben we al gezien en zijn er redelijk snel doorheen gereden. Het is op maandag gelukkig wel wat rustiger op de weg dan in het weekend. Na Skye kom je weer in the Great Glen waar het ene uitzicht nog mooier is dan het andere. We hebben echter niet veel stops gemaakt want ja hoeveel uitzichtfoto's wil je hebben? Vooral rijdend kan ik natuurlijk genieten van het uitzicht terwijl Danny goed op de weg en vooral voorgangers moet letten. De campers en caravans zijn op deze wegen heel irritant. De meesten rijden minimaal 10 mile per uur langzamer dan toegestaan en voor een ritje van 4 uur is het op een gegeven moment best irritant.... Omdat we toch iets moesten eten en niet zoveel zin in drukte hadden zijn we naar de Mc Donalds in Fort William geweest. Nou druk was het er wel dus hebben in de auto ons hamburgertje met slappe friet maar opgegeten. Daarna de weg vervolgd en kwamen we weer in een mooie omgeving die we nog niet hadden gezien. Deze route heet 'Road to the Isles'. Een mooie route langs bergkloven, lochs en je rijdt een lang gedeelte langs het spoor van de Jacobite steamtrain. Een bekende stoomtrein en vooral een bekend stuk spoor, het viaduct uit Harry Potter. We zijn er vandaag niet gestopt omdat we hier morgen ook nog langskomen. Nadat we bij het hotel zijn aangekomen met een balzaal als slaapkamer hebben we op het terras van de pub een drankje gedaan in de zon. De wind was fris maar de zon scheen in ieder geval. 'S avonds in het restaurant van het hotel gegeten. Er zijn in Arisaig namelijk weer weinig restaurants en pubs te vinden. Het meisje dat ons serveerde was vandaag voor het eerst. Heel sneu voor haar dat ze alleen werd gelaten. Voor ons des te grappiger. Zelfs een mes voor Danny's steak op tafel leggen was al een hele opgave. Vanavond de route voor morgen plannen en we moeten ons dan zien te vermaken tot 17u omdat we dan pas mogen inchecken in ons b&b in national park Loch Lomond and Trossachs.

Dag 12 dinsdag 8 augustus
Het was vandaag een dag met hoogte- en dieptepunten. Vanochtend vertrokken richting het Glenfinnan viaduct! HET viaduct uit Harry Potter. Helaas is in Schotland niet altijd gerekend op zware toerisme. Zo ook niet bij het bekende viaduct. Er was veel te weinig parkeerplaats en na een rondje of 10 zoeken naar een parkeerplaats hebben we het toch opgegeven. Dus helaas.... we hebben het viaduct niet gezien. Deze smet op de dag heeft nog wel een tijdje in onze hoofden gezeten. Gelukkig op een gegeven moment een leuke tearoom en winkeltje in 1 gevonden waar we hebben geluncht. Dat heeft de pijn wel een beetje verzacht. Ook de omgeving helpt wel mee. Een heel ander uitzicht wanneer we in de omgeving van Glencoe kwamen. Hier en daar gestopt en nog een geweldige en vooral famous waterval gezien. Hahaha. Dat was in ieder geval de naam van de waterval. Nou zo beroemd was ie niet hoor. Wij waren de enigen in de omgeving. Wel een mooi plaatje kunnen schieten en daarna weer door. Onderweg nog een grote regenbui gehad maar verder was het over het algemeen een zonnige en goede dag zonder jasje. De omgeving verandert weer zodra we nationaal park Loch Lomond en Trossachs binnenrijden. Een samensmelting van de hoog- en laaglanden. Als goedmakertje ook nog een heerlijk stuk taart gegeten in een bijzonder café, the artisan café. Dit café was in een oude kerk en zeker leuk aangekleed. De glas in lood ramen maakte het geheel helemaal af. Daarna door naar ons b&b. Dit keer echt in the middle of nowhere! Alleen via een single track weggetje te bereiken. Het b&b is leuk bedacht. Vooral leuk bedacht. De uitwerking heeft de uitstraling van 'help mijn man is klusser'. Niets is nog echt af en het is nog niet echt goed afgewerkt. Alles werkt wel en dat is dan voor nu en ons het belangrijkst. Oh en nog een leuk detail: we hebben een stuk of 15 kippen in de achtertuin rondlopen. Morgen dus verse eitjes zonder gif voor het ontbijt.

Dag 13 woensdag 9 augustus
We zijn vanochtend begonnen met verse eitjes voor het ontbijt :) Daarna waren we van plan om het nationaal park te verkennen. Maar na de eerste stop bij een leuk café en zittend op het terras hebben we al bedacht om het vandaag rustiger aan te doen. We zijn naar watervallen in de buurt van Callander gegaan. Callander is een dorp in het noordoosten van het park. Helaas was de parkeerplaats bij de waterval vol en omdat we toch niet zo'n zin hadden om moeilijk te doen zijn we het dorp Callander ingegaan. Een leuk dorpje met diverse winkeltjes en eettentjes. Vandaag een minder goede keuze gemaakt voor de lunch. Waarschijnlijk was het tentje nog niet lang open want er was maar 2 man personeel waarvan er 1 alleen uitserveerde. De arme man in de keuken nam dus de bestellingen aan, rekende af, maakte het eten en drinken en het meisje serveerde alleen uit en ruimde de tafels af. Op een gegeven moment had de man het zo druk dat hij geen bestellingen kon aannemen omdat ie ook moest koken dat de klanten stuk voor stuk teleurgesteld wegliepen. Wij hebben ons eten wel gekregen maar het was niet echt wat we er van verwachtten. Omdat we al medelijden met de man hadden hebben we er maar niets van gezegd en zijn snel weggegaan. Na Callander waren we het vandaag wel een beetje zat. Dus we zijn rustig aan naar ons b&b gegaan. 'S-avonds in een pub in de buurt wat gegeten en verder een rustige avond gehad. Wat wel even het vermelden waard is, is dat het de hele dag niet heeft geregend!! Dat is echt een unicum in Schotland. Het was echt heerlijk! Ook de temperatuur was prima, zo rond de 20 graden.

Dag 14 donderdag 10 augustus
Het is vandaag onze laatste hele dag in Schotland. Na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar kasteel ruïnes. Helaas hebben we deze niet gevonden. Dat komt wel mede door mij omdat ik niet zo'n zin had om het bos in te gaan en goed te gaan zoeken. Daarna door gereden naar Falkirk wheel. Een soort sluis/lift voor boten. Omdat de rivieren en kanalen door het hoogteverschil niet aansluiten hebben ze Falkirk wheel gemaakt. Toevallig hebben we deze keer weer eens geluk. Er ging precies een boot in de lift toen wij er waren. Best leuk om te zien. Daarna doorgegaan naar het dorp/stadje Falkirk zelf. Een verrassend leuk dorp met een leuk winkelgebied waar we in een geweldig leuke tearoom hebben geluncht. Daarna nog even gewinkeld en een superleuk iets voor de babykamer hebben gekocht. Wat het is is nog even een verrassing :) Na het shoppen zijn we naar ons laatste b&b gegaan. Wat een luxe en prachtig pand. Ook onze kamer is tot in detail afgewerkt en van alle luxe voorzien! Heerlijk om zo onze vakantie af te sluiten. Zometeen in het dorp uit eten en dan vliegen we morgen weer terug naar ons geliefde Nederland. We hopen dat jullie genoten hebben van onze verslagen. Dikke kus D en D en mini Belder.

• 10 Augustus 2017 - 20:04

Astrid:

Goede terugvlucht.
    Heel erg genoten van jullie reisverslag,
    Mochten we ooit naar Schotland gaan dan nemen we jullie informatie en tips zo wie zo mee.

Dikke kus Astrid xxx

• 13 Augustus 2017 - 13:15

Nico & Maaike:

Het was weer heel erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Op naar de volgende reis, maar dan met mini Belder erbij. Liefs ons