Wist je dat....? - Reisverslag uit Kōyasan, Japan van Danny en Denise - WaarBenJij.nu Wist je dat....? - Reisverslag uit Kōyasan, Japan van Danny en Denise - WaarBenJij.nu

Wist je dat....?

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Danny en Denise

12 November 2016 | Japan, Kōyasan

Wist je dat je voor alles maar dan ook echt alles een gebruiksaanwijzing of instructie hebt? In de wc ruimte heb je er bijvoorbeeld al 3. 1 voor de wc rol, 1 voor de wcbril reiniger en 1 voor wcpot/bidet.

Wist je dat je bij de MC Donalds in Nagoya alleen moet eten? Er waren meer tafels voor 1 persoon dan tafels voor meerdere personen. Ook zat eigenlijk iedereen alleen te eten en met hun telefoon of laptop.

Wist je dat je voor alle aankopen een plastic zakje krijgt? Zelfs als je een rolletje pepermunt koopt? Hier doen ze dus niet aan betalen voor een plastic zakje.

Wist je dat er voor alles mensen zijn ingehuurd? Bijvoorbeeld bij het uitrijden van een parkeergarage staan er al 2 om het verkeer en de voetgangers te regelen. En bij wegwerkzaamheden staan mannen met vlaggen.

Wist je dat er veel vrouwen in Osaka zijn? We zagen alleen maar vrouwen en soms een man.

Wist je dat je in de metro in Osaka ewn speld kon horen vallen? En Danny gewoon lekker aan 't kletsen was?
En wist je dat als ze gebeld worden in de metro met hun hand voor hun mond bellen om zo min mogelijk overlast te veroorzaken?

Wist je dat ze van kostuums houden? Alle mannen in een zwart pak en de vrouwen in kleurloze mantelpakjes. Wist je dat ook de kinderen hier aan mee doen met hun zelfde tenue op scholen met bijpassende hoedjes en petjes?

Wist je dat Danny na meer dan een week autorijden nog steeds de verkeersregels in Japan niet kent?

Wist je dat bijna alle wc brillen verwarming hebben? En dat dat best lekker aan je billen is?

Wist je dat ze hier ook beren hebben? En dat wij dat best spannend vinden tijdens een boswandeling? En dat we daarom maar een 'potje met vet' blijven zingen?

Wist je dat we nog anderhalve week in het mooie Japan blijven? En dat we nog lang niet naar huis willen?

• 15 November 2016 - 13:13

Stefanie:

Wat een leuke wist je datjes