Het zuiden van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Danny en Denise - WaarBenJij.nu Het zuiden van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Danny en Denise - WaarBenJij.nu

Het zuiden van China

Door: Denise Molendijk

Blijf op de hoogte en volg Danny en Denise

29 Juni 2015 | China, Yangshuo

Vrijdag 26 juni
Na 2 weken noordelijk China gaan we vandaag met het vliegtuig meer naar het zuiden. Guilin is onze eerste stop. Helaas ging het niet helemaal soepel vandaag. De vlucht die we zouden hebben is gisterenavond geannuleerd en de nieuwe vlucht had 4,5u vertraging. Dus we hebben een lange dag op het vliegveld van Zhengzhou gehad... We zijn om half 7 in de ochtend opgehaald en zouden om half 10 de lucht in gaan. Uiteindelijk gingen we rond half 1 het vliegtuig in maar hebben we nog tot kwart voor 2 moeten wachten voordat we echt vertrokken. Gelukkig was de vlucht zelf maar 2 uur maar toch. Onze hele dag is helaas weg. Ik heb nog wel wat grappigs meegemaakt op het vliegveld. Danny was net even naar de wc, komt er een dame van de luchthaven naar me toe en vraagt of ik Chinees spreek. Dus ik zeg dat ik alleen Engels spreek. Komt ze een paar minuten later terug met een collega. Deze vraagt of ik op de foto wil. Natuurlijk wil ik dat maar moet wel even op m'n vriend wachten zodat hij ook een foto kan maken. Een minuut later is Danny terug maar vragen ze of ik even mee naar de transfer lounge wil voor de foto. Dus Danny blijft achter en ik ga mee. Ik vraag de Engelssprekende dame wie er met me op de foto wil. Die geeft aan dat het een mooie dame is. Dus ik wacht nog even en zie ik dat de man die de foto gaat maken wel een hele professionele camera heeft. Dus er begint al iets te dagen. Opeens wordt er een stoel midden in de lounge gezet en wordt er aan mij gevraagd of ik daar wil gaan zitten. Dus ik toch maar even gevraagd wat precies de bedoeling is. Ze wilden foto's maken voor in het tijdschrift van de vliegmaatschappij door heel China heen... Aaaaaaaahh... M'n eerste reactie was: OMG! Really?
Ja het was geen grapje. Ik kom dus in een tijdschrift van de vliegmaatschappij die door heel China heen vliegt...

Ik moest een koekje van een schaaltje van de stewardess pakken en lachen natuurlijk. Het ging wel een paar keer mis maar dat lag niet alleen aan mij. Hahaha! Haar benen waren te lang en waren daarom niet mooi op de foto dus ze moest andere schoenen halen. Daarna lachte ik niet goed en zo ging het nog wel even door. Uiteindelijk was de fotograaf tevreden en moesten we ook nog even lopend op de foto terwijl zij mij de weg wees. Dit hoefde maar 3x overnieuw. ;) Ik heb m'n mailadres gegeven zodat ze de foto kunnen mailen :) Haha super bizar :p Als bedankje mochten Danny en ik in de lounge wachten tot we vertrokken. Lekkere banken en we konden wat drinken en eten pakken.
Na aankomst in het hotel in Guilin hebben we zoals altijd eerst even gerust, nu omdat Danny ziekig is. Ik heb hem aangestoken....
Wat een wereld van uitersten zeg! Gisteren nog 19 graden en regen en nu tropisch 34 graden! Gisteren aangestaard door iedereen en nu laten ze me heerlijk met rust. Gisteren een stad met 9 miljoen bewoners, vandaag een stad met rivieren en groen.

Zaterdag 27 juni
Vanochtend zijn we opgehaald door een chauffeur om naar de haven van Guilin te gaan voor een heuse boottocht op de Li River. De tocht duurde ongeveer 4 uur en bracht ons naar Yangshuo. Onderweg hebben we kunnen genieten van prachtig uitzicht! We voeren door het karstgebergte met overal groen en puntige bergen. Er was ook een lunchbuffet op de boot (om 11.15u!!!), deze hebben we niet genomen. Onder andere door het vroege tijdstip en doordat buffetten toch nooit helemaal warm zijn en we liever niet ziek meer zijn op vakantie ;)
Het uitzicht op de boot was in ieder geval prachtig en ook de temperatuur was aardig gestegen! Het was ongeveer 30 graden met zon en maar een beetje bewolking! Meestal is het warm maar zonder zon dus we hebben heerlijk genoten van de zon! Bij aankomst in Yangshuo stond er weer netjes een chauffeur op ons te wachten. Hij bracht ons naar een klein dorpje net voorbij Yangshuo. Het hotel/de guesthouse is van Nederlanders en dat is aan de ene kant heel leuk, je kunt Nederlands praten en appeltaart of een patatje oorlog bestellen, maar aan de andere kant minder leuk omdat je op vakantie in China bent en je juist niet in NL wilt zijn.
Het zwembad bij het hotel is een aangename bijkomstigheid. Even afkoelen en genieten van een geweldig uitzicht. Het is bijna paradijselijk! Als diner hebben we bij het hotel een lekker broodje hamburger op, gewoon omdat het kan :)
Omdat het snel donker is gingen de gezellige lampionnen aan en werden er kaarsjes op tafel gezet. Na een heerlijk toetje (dame blance en appeltaart) hebben we nog gezellig een kaartspel gedaan en hebben Rummicub kunnen doen. Haha, heerlijk ontspannend dus.

Zondag 28 juni
Vandaag zijn we op de fiets door de mooie omgeving van Yangshuo gefietst. Op de achtergrond zag je telkens de prachtige pieken van het karstgebergte. Met een aantal stops voor foto's en wat drinken hebben we in totaal 2 uur op de fiets gezeten. Het was warm maar super leuk! Ook zijn we gestopt om even pootje te baden in de rivier. Heerlijk verkoelend! Maar nu moesten we ook nog terug... Dit hebben we niet op de fiets gedaan met met een bamboevlot. Wij zaten in een veel te ver naar achter liggende stoel en een man met een lange bamboestok duwde ons 2 uur lang!! door over de rivier. Op zich best leuk maar 2 uur is net te lang voor het leuk. Natuurlijk waren we niet de enige op het water en was mooie foto's maken zonder vlotten nog een hele opgave. Bij terugkomst zijn we naar een leuk restaurantje gefietst waar we heerlijk gefrituurde eend en kip met citroen hebben gegeten. Afkoelen zat er niet in want de temperatuur werd alsmaar hoger en was nu ongeveer 34 graden met een gevoelstemperatuur van 43 graden. Zweten dus!!

Groetjes, D&D

  • 29 Juni 2015 - 12:23

    Sandy:

    Hoi daar in het land van de draak,
    ik hoop dat jullie niet opgegeten worden. Wat is dat uitzicht bij het zwembad bizar mooi. Tja, verschil moet er zijn. Ik vermaak me uitstekend achter mijn bureau met uitzicht op de Utrechtse Baan ;-). Gelukkig ga ik volgende week op vakantie. Dan kan ik jullie jaloers maken. Geniet nog en niet met mate.
    Groetjes, Sandy

  • 29 Juni 2015 - 13:42

    NICO&Anneke:

    HOI VAKANTIE GANGERS LEUK DAT WIJ MEE KUNNEN GENIETEN.

    GROETJES

  • 29 Juni 2015 - 19:06

    Pa En Ma:

    Mooie dingen zien, lekker eten, avonturen beleven,vliegen,varen,wandelen,fietsen,zwemmen,schitterende natuur,mooie steden en op de voorpagina in heel China,volgens mij is dit echt de reis van jullie leven. Om jaloers van te worden. Geniet nog maar heel erg van de rest van jullie reis en wij genieten vrolijk mee. Doei schatten. Liefs pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny en Denise

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5110

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Touren door de Schotse Hooglanden

31 Oktober 2016 - 23 November 2016

Huwelijksreis naar Japan

13 Juni 2015 - 04 Juli 2015

De avonturen van Danny en Denise in China

Landen bezocht: